Kampanje: nettside + promofilm

Trendene forteller at stadig flere velger å nå sitt publikum via film, og da gjerne ved hjelp av korte reklamefilmer eller firmapresentasjoner som vises på nettsider og sosiale medier.

 

 

I starten av 2018 blogget Markedspartner om hvorfor du bør bruke video i markedsføringen. Her viser de infografikk med statistikk over bruk av video i markedsføring og med konkrete tips til bruk i de ulike sosiale medie-kanalene.

 

Her er noen av argumentene:

 

  • Bedrifter som bruker video i sin markedsføring har rundt 27% høyere klikkrate (CTR) og 34% flere konverteringer.
  • Besøkende bruker i snitt 2,6 ganger lengre tid på en nettside med video enn uten.
  • En video på nettsiden 50-dobler sannsynligheten for å havne øverst på Google.
  • 59% av ledere foretrekker å se en video fremfor tekst.

 

Innen 2019 vil 80 % av all trafikk på internett være video

 

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat

 

 

No Comments

Post a Comment